Amikor étterembe megyünk, élményt és maximális odafigyelést, törődést várunk el vendégként és ez így van jól. A vendég tudat alatt már az étterembe lépés első másodpercétől kezdődően véleményt alkot.
Véleményt alkot magáról a helyszínről, a személyzet hozzáállásáról, a fenséges vagy éppen kellemetlen „illatokról”. Döntéseket hoz és bírál, akár csak egy komoly ételkritikus.
Habár a vendég nem szakmabeli, ám ennek ellenére nagyonis joga van pozitív vagy éppen negatív véleménnyel illetni az adott helyet, ha valami nem úgy alakul, ahogyan ő megálmodta.
A következőkben éppen ezért a vendég élményről fogunk beszélni és arról, hogy miért is olyan fontos számunkra a széles mosollyal távozó vendég!
A nagy kérdés: mit vár el a vendég az étteremtől?
1. Ár-érték arány
A fiatalabb korosztály tagjai nem sztárséfeket és sztárfogásokat keresnek az éttermekben, sokkal inkább ajánlás és kritika alapján keresik fel az egyes helyeket, ahol aztán a legfontosabb elvárásuk, hogy ár–érték-arányban megfelelő legyen. Senki sem akar éhesen vagy csalódottan hazamenni, miután súlyos összegeket fizetett ki egy-egy túlárazott fogásért, de az igényesen elkészített és megfelelő adagú ételért nem sajnálják a pénzt.
2. A megfelelő szagelszívás biztosítása
A megfelelő szagelszívás, mint a tisztaság szimbóluma egy olyan alapelvárás, amit már említeni is elfelejtenek a vendégek, olyan egyértelmű számukra. A felszolgálók igényessége, az asztalok, a székek, a terítő és az evőeszközök tisztasága mellett a rutinos étterembe járók rendszeresen tesztelik a mosdók állapotát.
3. Az apró, ám annál fontosabb részletek
A vendégek szeretik, ha az első pillanattól azt érzik: számítanak. Mindez ugyanúgy vissza köszönhet a mosdó állapotában, a zene stílusában és hangerejében, mint az apró figyelmességekben a vendégtérben.
A kisgyerekes vendégek igazán értékelik, ha a felszolgáló színes ceruzával és papírral lepi meg az asztalnál ülő gyerekeket, hogy legyen mivel eltölteniük az idejüket az étel megérkezéséig, de hasonló figyelmes gesztusnak számít a játszó- vagy rajzoló sarok.
Szintén sokat elmond a helyről a vendégek szerint, hogy az étlap összeállításánál mennyire gondolnak a gyerekekre az egyszerűbb fogásokkal vagy kisebb adagokkal, van-e alternatíva az egyes ételérzékenységekre, és hogy gondoskodnak-e vendégváró falatokról a várakozás alatt.
4. Hangulat és kellemes zenei aláfestés
Ha már eltölt egy-másfél órát az ember egy idegen vagy félig ismerős helyen, akkor az ételre várakozás alatt is szeretné jól érezni magát, mintegy ráhangolódva az ízélményre. Ebben nagyon fontos szerepe van a kellemes, nem túlságosan hangos zenének és a meghitt, romantikus hangulatnak is.
Ezért fontos a vendég véleménye
Mindig a vendégek szabják meg egy ország éttermi színvonalát, ha a jelenlétükkel támogatják, az működni fog, amit pedig nem látogatnak, azt csak nagy nehézségekkel lehet életben tartani. Persze ez egy nagyon bonyolult kérdés, hiszen az adott ország gazdasági helyzete, a lakosságának szocializációja is nagyon erősen befolyásolja az éttermi kultúrát.
Ha a gasztronómiai nagyhatalmakat nézzük, például a franciákat, az olaszokat és a spanyolokat, azt láthatjuk, hogy nagyon virágzó az éttermi kultúrájuk, mert az emberek a pénztárcájukhoz mérten napi szinten látogatják a vendéglátóhelyeket.
Ez teszi lehetővé a fejlődést. Az mindenesetre megfigyelhető, hogy a legjobb magyar éttermekben, még a nagyon jó ár-érték arányúakban is, a külföldi vendégek aránya magas a hazai vendég létszámhoz viszonyítva.
Ezek a legfontosabb szempontok, amelyeket egy vendég figyelembe vesz
1.Dekoráció
Az alkalomtól függően illik éttermet választani, hiszen egy meghitt randevúhoz valószínűleg nem előnyös egy élőzenés éttermet választani, azonban egy csendes, romantikus kis fogadó vagy bisztró tökéletes választás lehet. Mennyire illeszkedik az étterem hangulata a berendezett stílushoz? Mennyire tudjuk átadni magunkat a hely szellemének? Ezek mind kulcsfontosságú kérdések a választásnál.
2. Lokáció
Legyen minél közelebb az otthonunkhoz, legyen parkoló hely és ne kelljen sokat utazni vagy gyalogolni. Ezek elsődleges kritériumok egy étterem választásnál, sőt, még az értékelésnél is!
3. Menü
Az étterem menüje elengedhetetlenül fontos a hely megítélésében, hiszen az már egy hatalmas plusz pontnak számít, ha a menü elérhető az étterem weboldalán is. Így a vendégek már a látogatás előtt tudnak szemezgetni az étlappal és nem pár perc alatt kell meghozni egy igen fontos döntést.
4. Ízek
Hiába a szépen berendezett étterem, ha az ízek és az elénk tálalt fogások nem hozzák azt a színvonalat, amelyet elvárunk. A vendég érzékeny pontja az étel, ezért nem árt többször megkóstolni az ételt tálalás előtt!
5. Ár-érték arány
Az egyik, ha nem a legfontosabb szempont, amely alapján éttermet választunk. Érthető, hiszen a vendég mindig értéket és kedvességet szeretne kapni a pénzéért cserébe.
6. Kiszolgálás
Egy apró mosoly, egy kis gesztus és máris odáig vagyunk az étteremtől. A legtöbben arra vágynak, hogy teljes odafigyelést tanúsítsanak a pincérek az irányukba és a vendég legyen arra a pár órára a központban!
7. A többi vendég véleménye
Nagyon fontos szempont, hogy az előttünk itt járt vendégek hogyan vélekedtek az étteremről, a szolgáltatásokról, árakról és az ízekről. Mindig mások véleményére adunk igazán, éppen ezért érdemes az adott étterem Facebook vagy Instagram oldalát böngészni, ahol biztosan találunk pár kommentet, ételfotót vagy éppen ajánlást!
Vendégélmény mindenek felett!
Mi, a Hoppá! Bistroban az ételek készítésénél a szeretettel teli szándékra fektetjük a hangsúlyt, amely látható és felismerhető mind ízben, mind kivitelezésben.
Egyedi élményt nyújtunk mindenkinek, aki kicsit is szerelmes a gasztronómiába és a finom ételekbe!
Látogass el hozzánk és tapasztald meg a Hoppá Élményt!